Komentáře

1 Hrobárka Hrobárka | Web | 27. listopadu 2016 v 20:14 | Reagovat

Nemám rada židov v bankách....
Platobná karta je fajn vec pri cestách do zahraničia, keď človek nemusí riešiť zmenáreň.
Ale tie ich ojebováky že účet zadarmo*
*príjem nad 400€ mesačne
*platba kartou aspoň 100€
*........
ach:/

2 Daisy Daisy | Web | 2. ledna 2017 v 6:52 | Reagovat

Ja platim kartou a vubec mi to nevadi. Mam vystudovanou ekonomickou skolu a spoustu kurzu z bankovnictvi. Obehala jsem vsechny banky a nasla si tu nejvyhodnejsi, kde bych mela zdarma snad i pujcku od jine banky 😂 (jen vtip, proti pujckam jsem).. Povedlo se mi kartu 2x ztratit a ani jednou z ni nebylo nic utraceno, jelikoz mam vsechno zalimitovane a pres mobil ji lehce bloknu. Je to lepsi, protoze, kdyz me v Praze okradli o celou penezenku neprisla jsem ani o korunu, ale mit vsechny penize, co bych si s sebou byvala byla do Prahy vzala v hotovosti, by byly uz davno tx tam :).

3 Joina Joina | Web | 2. ledna 2017 v 7:11 | Reagovat

Já kartu nemám a ani teď nad ní nepřemýšlím.  
Párkrát jsem slyšela, že se mají zrušit peníze, ale doufám, že ne.  A pokud jo, tak až za hodně hodně dlouho! Pokud se tu něco jiného nestane.

4 Magicmax Magicmax | Web | 2. ledna 2017 v 8:35 | Reagovat

To je aspoň něco! Takhle jsem nad tím nikdy neuvažoval. Určitě si mi nasadila brouka do hlavy. Zní to nechutně ale nasadila :D. Banky musí být strašný s****.

5 avant-garde avant-garde | E-mail | 2. ledna 2017 v 8:39 | Reagovat

tohle má být školní referát?

6 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 2. ledna 2017 v 9:08 | Reagovat

Já s tím cos napsala naprosto souhlasím, ještě jsem kartou neplatila a jak to tak vypadá, ani platit nebudu, i když kvůli tomu musím platit bance za každý výběr. Jsou to fakt vydřiduši.

7 blog-slecny blog-slecny | Web | 2. ledna 2017 v 9:18 | Reagovat

Jak je vidět, spousta ,,organizací" v tomto státě (možná na celé planetě) nám chce jen škodit.

8 Pat Pat | 2. ledna 2017 v 9:19 | Reagovat

Je pravda, že placení kartou je nebezpečné a taky je pravda, že někdy v budoucnu se zruší peníze. Už ve Švédsku se to zavádí. A pokud by se peníze zrušily a nastala by jen bezhotovostní doba, tak by lidi byli ještě více sledování a omezování

9 Avilan Avilan | Web | 2. ledna 2017 v 9:26 | Reagovat

Pro mě je tedy mnohem pohodlnější a bezpečnější i přes tato rizika mít peníze radši v bance než doma ve skříni mezi oblečením. Kartou moc neplatím, jenom když u sebe zrovna nemám hotovost, ale mnohdy se mi nechce chodit každou chvilku vybírat, protože se bojím mít u sebe peníze, protože dnešní doba je zvrácená a v podstatě všechno vyjde na stejno. Jestli člověka okrade banka nebo zloděj..

10 Tess Tess | 2. ledna 2017 v 9:36 | Reagovat

A teď co udělám když chci platit po internetu kde musím platit kartou. Třeba hry na steamu. To mi asi peněženka nepomůže.

11 Pat Pat | 2. ledna 2017 v 9:43 | Reagovat

[10]:
Tess  Vypíšeš si složenku s číslem účtu a zajdeš na poštu :D

12 Eliss Eliss | Web | 2. ledna 2017 v 9:47 | Reagovat

Bankám nevěřím, to si raději peníze schovám pod polštář...

13 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 9:51 | Reagovat

dobře a co Tesco kartička? Penny kartička? Hervis kartička? tvůj nákup sleduje už tolik obchodů a děláš to zcela dobrovolně
Banku jde vždy změnit
Navíc, zmiňovat tohle na blogu, kde holky uvádějí s kým a kdy a přitom mají jméno, nebo fb profil uvedený v popisku
To jsou mé otázky k zamyšlení :) jestli už ses něčemu z toho věnoval :) jestli už ses těmto věcem dříve věnoval, můžeš je ignrovat

14 Sasanka Sasanka | 2. ledna 2017 v 10:03 | Reagovat

well, pokud tě banka ojebává, jdi k nějaké, která tě ojebávat nebude. Výběr máme obrovský, od velkých gigantů až po malé, které nechtějí po klientovi skutečně ani korunu (equa bank například má vedení zdarma, kartu zdarma, pohyby na účtě zdarma, spořící účet zdarma, výběry ve všech bankomatech zdarma... ). A opravdu si myslíš, že někoho zajímá, co zrovna ty nakupuješ?? Jsi jen součástí statistiky, řeknou si "ááá, devadesát procent lidí nakupuje před Vánoci brambory." Opravdu nikde nesedí nikdo, kdo by celý den kontroloval výdaje konkrétních lidí se slovy "ÁÁ, Pepa Vomáčka si zase kupuje kondomy, kanec jeden!"
Obecně mě strašně štve tahle představa, že nás někdo sleduje, buuhuuu, zalepujme si webkamery a ucpávejme mikrofony! Pokud nejsi Bill Gates, tak je všem opravdu u prdele, co děláš, s kým si píšeš a co nakupuješ.
A samozřejmě máš pořád volbu kartu nemít a používa hotovost, ta se v nejbližších sto letech opravdu rušit nebude.

15 Egoped Egoped | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 10:26 | Reagovat

Starej dobrej barter. Fungovalo to tisíce let, tak nevím, kdo a proč zase vymýšlí nějaký novoty!

16 Kája Kája | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 10:46 | Reagovat

Před rokem a půl byl na titulce můj článek s podobným názorem, ačkoli tam jsem šla v kritice víc do hloubky, hejtovala jsem peníze na účtu celkově. :D V komentářích jsem byla setřena jako absolutně nemoderní člověk. Ach jo. :( :D

17 KachiriSobhiam KachiriSobhiam | E-mail | 2. ledna 2017 v 10:47 | Reagovat

Ano, všetky banky odrbávajú a odrbávať budú, ale to zle platiť kartou nebudeš ti z ceny výrobku ten poplatok za ňu nesníme ;) cena je fixná či kartou platíš alebo nie. Proste sa stane to, čo sa už stalo s bankovými účtami, teraz proste musíš mať aspoň jeden aby si mal kam dostať výplatu. Žiadny zamestnávateľ s ktorým som ja mala skúsenosť už nechce vyplácať výplaty v hotovosti. Vyhnúť sa tomu nedal aj keď je to svinstvo.

18 Ven Ven | 2. ledna 2017 v 10:53 | Reagovat

No, tak pokud je placení kartou rychlejší, tak já jsem asi Číňan, jelikož když jsem v obchodě a někdo přede mnou platí kartou, tak to trvá celé století.
Sice kartu mám, ale že bych ji používala furt, to se říci nedá. Raději platím hotově. Ale díky za prohloubení znalostí ohledně tohoto tématu :) .

19 Pat Pat | 2. ledna 2017 v 10:56 | Reagovat

[16]: Kája:
Určitě nad tím vůbec nepřemýšleli a napsali hned co je napadlo a přidali se k dalším co nadávali na tvůj článek. Takoví lidi jsou hodně ovlivnitelní a příjmou všechno je "IN" :D

20 Coura. Coura. | Web | 2. ledna 2017 v 11:01 | Reagovat

Mě platební karty vyhovují. Nemusím sebou vláčet po kapsách peníze. Nemusím přemýšlet, kam jsem je zase vrazila, protože jsem hroznej bordelář, a proto si za to klidně připlatím v ceně zboží. Ale super článek, k zamyšlení :-)

21 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 11:43 | Reagovat

Lol, když tě banka vojebává, tak je to tvoje chyba, že nejsi finančně gramotný/á a zůstaneš u ní.

22 Slečna Ká. Slečna Ká. | Web | 2. ledna 2017 v 13:12 | Reagovat

Já teda platím jedině kartou. Asi jsem pohodlná, ale nebaví mě u sebe nosit peněženku. Mám bezkontaktní samolepku (kartičku) nalepenou zezadu na mobilu a je to nejvíc fajn. Telefon jsem nikdy neztratila a myslím, že ani takovou věc nikdy neztratím, takže se o své peníze nebojím. Já jsem se svojí bankou spokojená na 100%.

S tvým článkem absolutně nesouhlasím. Byee

23 Černovláska Černovláska | Web | 2. ledna 2017 v 13:16 | Reagovat

Dobře, no a co výhody? Kupříkladu platba objednávky na nějakém e-shopu. Některé e-shopy ani nenabízejí možnost zaplatit dobírkou. A navíc i za tu debilní dobírku platíš poplatek, za kartu nebo převod na účet neplatíš poplatek žádný.
Sice ano, trochu ztrácíš přehled o tom, kam tvoje peníze jdou ( protože nejsou hmotné ) na druhou stranu si můžeš na pc v pohodě rozkliknout historii plateb a můžeš si to hned ověřit, co jsi kde a za kolik utratila, což u hmotných peněz asi jen těžko, maximálně pokud si vedeš nějaký záznam o financích.  
Shrnula bych to tím, že jak hmotné peníze aka bankovky a drobné, tak platební karty mají svoje výhody a nevýhody. Článek je určitě zajímavý a čtivý, ale jak už jsem zmiňovala- mohla jsi uvést i výhody a ne jen dissovat. Ale tak beru, že jsem na kritickém blogu, takže to asi mám očekávat :D

24 Circle Circle | Web | 2. ledna 2017 v 13:30 | Reagovat

Můžeš si banku vybrat dle svých možností. V tom ti nikdo nebrání. Pokud máš banku, co tvým požadavkům nevyhovuje, můžeš ji vždy změnit.

Zrovna Mbank je banka, u které neznám nikoho, kdo by s ní byl spokojený. Naopak taková Air bank, nebo Fio jsou banky, u které žádné poplatky neplatíš.

Navíc máš i jiné možnosti, jak uschovat své peníze. Můžeš se všít do matrace (a riskovat, že jednoho krásného dne se ti celá hotovost znehodnotí), můžeš je různě investovat dle tvého uvážení, můžeš si s nimi koncekonců i vytřít zadek.

Tenhle článek prostě píše o Tvé nevědomosti. Příště, až napíšeš kritický článek, zjisti si nejdříve fakta, jinak to bude vždycky totální blábol.

25 Víla Víla | Web | 2. ledna 2017 v 15:19 | Reagovat

Brouka do hlavy jsi mi nasadila, ale asi jiného, než bys chtěla.
Proč proboha jsi u banky, která má pro tebe tak nevýhodné podmínky, jak uvádíš? Vždyť je v ČR takový výběr...

26 Kája Kája | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 16:05 | Reagovat

[18]: To můžu potvrdit i z pozice pokladní, platbu kartou jsem nesnášela, šlo to strašně pomalu a všichni další byli nervózní, proč je nechám tak dlouho čekat.

[21]:[24]: Ono je v článku někde přímo napsané, že má autorka u takové banky účet?

[23]: Osobně bych dopředu na e-shopu neplatila, radši si těch pár korun připlatím, ale aspoň se mi nemůže stát, že by mi něco nepřišlo. Výjimkou jsou jízdenky, ty platím přes internet, čistě z lenosti a pohodlnosti... a už jsem na to doplatila, momentálně skoro měsíc čekám na vyřízení reklamace a vrácení peněz na účet...

27 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 16:12 | Reagovat

[26]: No když tady fňuká, tak očividně ano, resp. bych se divila, kdyby to bylo fňukání bez předchozí špatný zkušenosti.

28 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 16:34 | Reagovat

Nestydím se za to, co si kupuji. Jinak bych si to zcela logicky nekupovala. Nestydím se ani za platbu v obchodě Erotic City a když jsem byla v bance, pán za přepážkou na mě nekoukal s pomrkáváním, takže asi nelustruje moje platby. Když mě přepadli, byla jsem docela ráda, že u sebe nemám ani korunu, a karta, kterou jsem okamžitě zablokovala jim byla k ničemu. Stejně tak jako hotovostní platby něco stojí.
Moje peníze na budoucí bydlení se hezky hodnotí, čekají tam a jsou v mnohem větším bezpečí, než kdybych je měla pod slamníkem. Kdyby se mi někdo vlámal do bytu, najde jen papíry od spořícího účtu, nebýt banky, tak by s obohatil o hezkou sumičku s pěkným počtem cifer. Takže všechno moderní není špatné.

29 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 2. ledna 2017 v 16:49 | Reagovat

Ale notááák!
Každý máme možnost si vybrat banku podle toho, jestli nám její podmínky vyhovují, nebo ne.
Ano, je to rychlejší. A praktičtější. Ne, nechci s sebou tahat celou svou výplatu v bankovkách, kdybych ji náhodou potřebovala. A ne, nikdo nemá potřebu sledovat, co dělám se svými pár tisíci měsíčně. Ani co ty děláš se svými.
Mimochodem, nevšimla jsem si, že bych v obchodech platila (kromě výjimečných případů) víc než ti, kdo "prozřeli" a platí všechno hotově jak za krále Klacke. A když kartu ztratím, můžu ji do minuty zablokovat, takže nepřijdu ani o pětník.
Příště to zkus se skutečnými argumenty.

30 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 16:58 | Reagovat

[26]: platba kartou je rychlejší než na cash :/ nebo aspoň teď, když jde vše bezkontaktně :) hážu věci do baťohu, pak hrabu peněženku, kontroluju drobné, jestli vrátila správně... touhle dobou už by karta dávno udělala píp a já bych měl už dávno pocit, že neoprávněně zdržuju ostatní :D

31 Weiler Weiler | Web | 2. ledna 2017 v 17:05 | Reagovat

Tohle je nějaká ďáblova advokacie, že ano? :D Jako satira docela dobrý, no. :D

32 Torishia Torishia | Web | 2. ledna 2017 v 17:22 | Reagovat

Tiež platím kartou a pokiaľ nemusím, tak hotovosť so sebou nenosím. Áno, je to jednoduchšie a úprimne, ak ti kartu ukradnú, stále môžeš zavolať nech ti ju zablokujú - a ak to urobíš dostatočne skoro alebo máš šťastie, tak ti účet týmto spôsobom nevybielia. Ak však máš hotovosť a ukradnú ti peňaženku, o tú hotovosť na 100% prídeš.
Máš pravdu, týmto spôsobom je celkom jednoduché sledovať na čo, kde a kedy a koľko míňaš ale povedzme si úprimne, ak chceme sa na to pozerať úplne do bodky. Aj všetky tie kartičky čo máš v obchodoch (napríklad naše slávne Tesco, či Billa), tam tiež sledujú čo kupuješ. Cez telefón tiež môžu zistiť kde si, koľko tam si, komu voláš atď.
Ďalšia vec, platba kartou je spoplatnená. Isteže! Veď v tomto svete ani kura zadarmo nehrabe! Snáď ti nebudú vystavovať kartu, niekto dávať pozor na to, či nebola zneuŽitá a to zadarmo (áno, sleduje sa aj to, či neprebiehajú podivné transakcie) atď. Tí ľudia musia tiež z niečoho žiť. Pozrime sa na to inak, chceš si kúpiť dajme tomu chladničku. Zaplatíš za ňu. Ak sa pokazí, zavoláš technika a tiež zaplatíš za to, že ti ju prišli opraviť, aj keď si si ju od nich kúpila. Alebo taký internet. Kúpiš si internet, za inštaláciu krabičky si zaplatíš, ak sa niečo poserie zaplatíš si za to a plus platíš mesačne za to, že to používaš. A karta je rovnaká, je to služba za ktorú si platíš. Ak ju nechceš, vždy ju môžeš odmietnuť a vybrať si typ účtu pri ktorom karta nie je, alebo obdobne (áno sú banky a účty pri ktorých karta nie je, resp. byť nemusí)
Ak nechceš byť sledovaná, zase nepoužívaj kartu, ale buďme úprimní, v dnešnej dobe by si musela žiť úplne niekde v divočine aby si nebola sledovaná (a ani to nie je podľa mňa úplná istota) :)

33 stuprum stuprum | Web | 2. ledna 2017 v 17:50 | Reagovat

Tohle není ani omylem článek psaný v žertu. Vyhýbejte se kartám, neboť vás mohou dostat do pěkných malérů.

34 Kam Kam | 2. ledna 2017 v 19:05 | Reagovat

mám brigádní, dělám pokladní v jednom supermarketu.. a můžu říct, že platby kartou/hotovostí jsou tak 50 na 50.. dokonce bych řekla, že před svátky dokonce převažovala hotovost :) osobně mám radši, když lidé platí kartou.. kliknu na ikonku, oni si to zařídí, já se napiju, sečtu lístky za vrácené lahve, pak jen zacvaknu kasu, která vyletí automaticky a dám jim účet :D pak jsou ale případy, kdy kartou platí například jen 11 Kč, což mi přijde směšné :) já osobně mám radši hotovost.. přece jen, peníze může počítat každý.. kreditky ne :-D

35 Kája Kája | E-mail | Web | 2. ledna 2017 v 20:01 | Reagovat

[30]: Ano, píp udělala hned, teda většinou, ale pak to ještě strašně dlouho trvalo, než se to doopravdy zaplatilo, než vyjel celý účet a než se mi otevřela kasa... :D

36 maldor maldor | 2. ledna 2017 v 20:50 | Reagovat

[Smazaný komentář] A Ty jsi moderní, nepříliš bystrý pubescent. Zpracovaný reklamními hesly do mrtě...
Nastavte si váš mozek podle potřeb vašich prodejců...

37 maldor maldor | 2. ledna 2017 v 20:50 | Reagovat

[Smazaný komentář] Vím o tom všem daleko víc, než naivka tvého tipu. Věř, že dobro panuje světu, nic jiného Ti nezbývá. Lidem jako Ty nelze nic jiného doporučit. (tvůj urážlivý komentář smažu, ihned, jakmile to bude možné :D).

38 maldor maldor | 2. ledna 2017 v 20:53 | Reagovat

[31]: Právě naopak. Ďáblovi advokáti se snaží zrušit hotovost, zavést platební karty na všechno, pak jednu kartu na všechno a pak, abyste to měli ještě jednodušší, dostanete čip. Pak bude placení ještě jednodušší a rychlejší - hlavně když tomu budete věří! HA HA HA

39 maldor maldor | 2. ledna 2017 v 21:00 | Reagovat

[29]: Právě že všichni jsou stejně zabednění jako Ty.:) Moje osvěta příliš nezabírá.
Mimochodem, firmy sledují velice pečlivě, kdo, kdy a za co utrácí, neb statistiky potřebují pro své obchodní rejdy.

Až kartu ztratím... - když se Ti nevybije telefon, když budeš mít po ruce číslo, když se (třeba i o  půlnoci:) dovoláš, když budeš mít dost kreditu, když budeš mít signál, když si budeš pamatovat pin pro telefonní bankovnictví... Ó jak snadné.

40 Honza Honza | Web | 2. ledna 2017 v 21:25 | Reagovat

Zajímavý pohled z jiné strany. Ale měl bych hned několik výhrad.
Pokud nejsi spokojený s bankou, tak nechápu, co u ní ještě děláš. O to víc, pokud má takové absurdní podmínky. Na výběr je poměrně dost bank.
Co se týče terminálů a softwaru, ten platí přeci obchodník, u kterého dané zboží kupuji. Banky zase platí své vlastní servery, software k obsluze (internetové bankovnictví) apod. Navíc takový software s dotykovou obrazovkou a čtečkou bar kódu, kterou má každý supermarket určitě nestojí méně než onen terminál, kam člověk vrazí kartu.  A taky by tě nenapadlo, že bude tento systém obsažen v ceně zboží. No a i kdyby byl, bude to minimální podíl, oproti nákladům jako nájem, zaplacení zaměstnanců atd.
Ohánět se tím, že o teď "oni" budou vědět ještě více mi přijde trochu mimo. I kdyby opravdu někdo můj účet prohlížel, stejně tam zjistí akorát název firmy, kde jsem platil kartou. Otázka je, proč by to někdo dělal, když nejsem kriminálník. Pokud by chtěl někdo onu absolutní kontrolu, jistě by to udělal daleko chytřeji. A daleko víc mě trápí, že mnohdy i hodně osobní informace o nás ví třeba Google nebo Facebook, že jsem dnes byl v Bille na banány a platil kartou zřejmě nikoho nevytrhne i kdyby mě chtěl sebevíc mít pod kontrolou.
Pak co je špatného na tom, že by přestaly existovat peníze? Jsou stejně bezcenné jako čísla na počítači. Je to jen papír a pár bezpečnostních úprav s barvou.
Bezpečnost je podobná, jako mít peníze v peněžence, pokud mám jako rozumný člověk nastavený limit a neztrácím peněženku každý den. Po překročení limitu se musí zadat PIN, pak existuje ještě limit na denní útratu.
Ano, preferuji platbu kartou, a kde to ještě náhodou nemají, remcám! Rychlejší to není, ale je to srovnatelně rychlé jako placení papírovými penězi. Naučil jsem se platit i položky za třicet korun v marketu, takže se budu smažit v pekle :)

41 Imaginární přítelkyně Imaginární přítelkyně | Web | 2. ledna 2017 v 21:51 | Reagovat

"Svět ovládají ilumináti."
"Barack Obama je mimozemšťan."
"Platební karty jsou zde jen proto, aby nás mohla vláda/CIA/již zmiňovaní ilumináti sledovat."

Jop, všechno mi to zní úplně stejně.

P.S.: Asi už tu bylo všechno řečeno a jen bych to tu zopakovala, ale jednu otázku mám: I kdyby nás sledovali a chtěli znát každý náš krok, co je mi po tom? Dokud se tu znovu neobjeví komunisti a nebudou to využívat k nesmyslnýmu posílání lidí do gulagů a ničení jejich kariérního života, je mi úplně ukradené, jestli nějaký Sobotka ví, zda jsem si včera koupila nebo nekoupila anální kolík. Maximálně by mi ho mohl závidět.

42 stuprum stuprum | Web | 2. ledna 2017 v 22:03 | Reagovat

[41]: Sobotka by ti možná mohl jen závidět, ale najdou se tací, a nebude jich málo, kteří by tě pro nákup kolíku obdivovali. Zvlášť když žijeme v prudérní společnosti, která i sexshopy zametá na periferii! :)

43 Imaginární přítelkyně Imaginární přítelkyně | Web | 2. ledna 2017 v 23:45 | Reagovat

[42]: O té periferii nic nevím, znám hned několik sexschopů ve středu města :) Ale prudérní společnost asi opravdu bude. Vždyť ani v 50 odstínech se člověk nedozví, k čemu vlastně je onen anální kolík! To aby si ho sám pořídil a odzkoušel stylem "pokus - omyl".

44 Nemessis Nemessis | Web | 3. ledna 2017 v 4:03 | Reagovat

To máš pravdu

45 Susane S. Susane S. | Web | 3. ledna 2017 v 6:48 | Reagovat

Nezbývá mi nic, než s tebou souhlasit, místy to možná trošku přeháníš, ale já u sebe radši mám peníze, a kartu vůbec nemám a kdybych měla kam převést spoření tak si účet ani nezakládám. :-D

46 Matěj Matěj | Web | 3. ledna 2017 v 8:12 | Reagovat

Je to jak říkáš, ale přesto mám radši placení kartou. A asi za to může i ona lenivost, že si nemusím kontrolovat vydání od prodavačky. Na druhou stranu mám raději placení kartou kvůli tomu, že abych se dostal k hotovosti, musím použít kartu u bankomatu. A ono se někdy dosti špatně odhaduje, kolik hotovosti budu na ten či onen měsíc potřebovat, protože já si vedu celkem detailně rozpis všech financí vždy od prvního do posledního v měsíci. U mě vede karta jednoznačně...

Možná by se Ti líbilo město, kde teď žiji, protože tady karty moc rozšířené nejsou - výjimku zde tvoří hlavně řetězce...

47 Jana Jana | E-mail | Web | 3. ledna 2017 v 11:06 | Reagovat

Já sice kartu mám, ale mám na ní minimální obrat. Výplata chodí mému příteli. Já bych ji utratilůa za blbiny, takže dostávám kapesné - fyzicky :)

48 Sin Ister Sin Ister | 3. ledna 2017 v 11:24 | Reagovat

Přijde mi vtipné, že tady vypichuješ šmírování lidí přes platební karty, jako by to byl hlavní problém světa, ale ve skutečnosti je to jen jedna část skládačky. Koho mají srát platební karty etc. když stejně probíhá neustálý tracking všeho, co děláš na internetu? Co se týče argumentů lidí, velice se mi líbí rčení ve smyslu "nejsi nikdo, nikoho nezajímáš, tak proč by tě sledovali". Existuje taková spousta možností, jak zneužít něčí informace a tolik důvodů, proč to udělat, že se mi autoři podobných výroků jeví jako banda prostoduchých dutohlávků. A to se ani nepozastavuji nad tím, že to, co předvádí např. NSA a podobné organizace, je prostě principiálně špatně, a je jedno, jestli zrovna stalkujou bezvýznamnou nulu z Česka, nebo německou kancléřku. Pokud to shrnu, tak jsme šmírováni? Ano. Je to nebezpečné? Ano i ne s různou intenzitou, případ od případu. Dá se tomu účinně bránit? Velmi těžce (např. tím, že se odstřihnete od internetu, nebudete používat mobil a bezhotovostní platby etc. ale řekněte mi, kdo by tohle chtěl a dokázal?). Dají se tedy aspoň minimalizovat rizika? Samozřejmě, chce to jen používat mozek a kontrolovat svoje chování na netu. Většině uživatelů by pro začátek taky prospělo, kdyby vyhodili Windows do koše (nebo z něj udělali pouze svůj sekundární systém pro nezbytné pracovní povinnosti) a přešli na něco lepšího, rychlejšího, bezpečnějšího, co by je donutilo naučit se lépe pracovat s počítačem (prostě si vybrat jednu z X distribucí Linuxu a učit se), ale vzhledem k nízké všeobecné gramotnosti většiny lidí je to velice nereálné.

49 maldor maldor | 3. ledna 2017 v 19:55 | Reagovat

[48]: Rozumný názor. O šmírování Googlem už jsem psala - a rozhodně nemám ambici pojmout v jednom svém výlevu všechny nesnáze světa.
Jsem si vědoma toho, že Windows jsou na houby, taky jsem si nepořídila W10 a na Linux výhledově chci přejít (zvládnu-li to).
Samozřejmě, že všechno něco stojí. Mobil se dá používat i nemobilně nebo omezeně mobilně, podle potřeby. Atd.
Obejít se bez toho a onoho dokázali stovky generací lidí před námi, tedy bez platební karty se určitě svět nezboří. Proč si nenechat vzít hotovost  - už jen pro tu nemožnost kontroly. Určitě jsou i jiné dobré důvody, třeba k tomu časem něco dodám.

50 maldor maldor | 3. ledna 2017 v 21:19 | Reagovat

[41]:
ovládají, na jménu nesejde
je, v podstatě
ano. Ve škole do Tebe nahustili, že komunisti jsou největší zlo světa. Jenže ono je to trošku složitější. Nikdo se nemusí objevovat, mafie je dávno všude (mj. i z dob komunismu).

51 nezenska-svine nezenska-svine | Web | 8. ledna 2017 v 12:42 | Reagovat

Já mám dva roky starej účet, kde musím utratit 200 ká aby mi nestrhli ten poplatek... za rok by to sice dělalo jen nějaký 4000, který mě nevytrhnou, ale MUSET utratit 1500 je dost. Je to stejná kravina jako POPLATEK ZA VKLAD NA ÚČET, JEHO ZRUŠENÍ NEBO VÝBĚR Z BANKOMATU.
Na hovno věci, jenže víte jak....a to nemluvím o nebezpečnosti ohledně ztráty dat.
Proto nepoužívám inter. bankovnictví, ani nevlastním placatej mobil s internetem.

52 Imaginární přítelkyně Imaginární přítelkyně | Web | 13. ledna 2017 v 11:40 | Reagovat

[50]: Možná budeš překvapený, ale tohle do mě nikdo nehustil a ani si to nemyslím. I za nacistů by tento elektronický systém byl průšvih. A pokud by se objevila nová praštěná ideologie, která by nám osekávala svobodu, pak to bude obrovský průšvih.
Ale vzhledem k tomu, že máme demokracii (i když na naše politiky všichni nadávají), nemám potřebu být paranoidní.
Můžete argumentovat tím, že tohle není dokonalá demokracie, že za nás rozhodují ti nahoře, bla bla bla. Ale bohuže, stejně jako není reálné realizovat Marxovu teorii, je nereálná ideální demokracie.

Každopádně pokud je někdo schopný říci, že považuje za bezpečnější schovat si peníze doma pod polštář a nosit s sebou větší hotovost, nedá se o něm mluvit jako o finančně gramotném jedinci. Ale klidně dál hledejte bubáky za každým rohem.

53 maldor maldor | 13. ledna 2017 v 21:12 | Reagovat

[52]: Tak tady jsou argumenty úplně marné. Spi sladce.

54 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 25. května 2017 v 7:59 | Reagovat

Taky je nemám v oblibě. Jeden z důvodů proč ji nemusím je, že u sebe vlastně (v podobě karty) nosíš celý obnos. Například výplatu, kterou si chceš vybrat. Nedej bože, kdybys tu kartu v tu chvíli ztratil nebo ji někdo ukradl...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.